DOSARUL ROMANIA THE LAND OF CHOICE – Ordonanta din 18.12.2009 a procurorului PICCJ-SUPC Gabriela Zlata, de neincepere a urmaririi penale fata de Elena Udrea, ministru interimar al Turismului: „Promovarea campaniei publicitare pe cele doua canale poate fi apreciata ca o oportuna materializare a intentiei Ministerului Turismului de a promova potentialul turistic al Romaniei in plan international”. Abuzul in serviciu contra intereselor publice (art. 248 CP 1969)
Data: 21 October 2015, 13:48 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1713 afisari
Prin ordonanta intocmita in data de 18 decembrie 2009, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie-Sectia de urmarire penala si criminalistica a dispus neinceperea urmaririi penale fata de ministrul interimar al Turismului, Elena Udrea, si fata de angajatii Ministerului Turismului care au participat la derularea procedurilor de achizitie privind campania de promovare „Romania the Land of choice” si la promovarea evenimentelor „Lumina la malul marii” si „Paste in Bucovina”.
proc. Gabriela ZLATA
Infractiunile retinute: abuzul in serviciu contra intereselor publice – art. 248 CP 1969 si art. 248 rap. la art. 248/1 CP 1969; instigarea la abuz in serviciu contra intereselor publice – art. 25 rap. la art. 248 CP 1969; neglijenta in serviciu – art. 249 CP 1969; deturnarea de fonduri – art. 302/1 CP 1969; conflictul de interese – art. 253/1 CP 1969; prezentarea de date inexacte Parlamentului – art. 8 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 115/1999 rep. si modif.; refuzul nejustificat de a prezenta Parlamentului informatii si documente – art. 8 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 115/1999 rep. si modif.; uzurparea de calitati oficiale – art. 240 CP 1969; modificarea fara drept de date informatice – art. 48 din Legea nr. 161/2003.
Solutia: "In baza prevederilor art. 228 alin. (4) CPP 1968 si art. 10 lit. a) si d) CPP 1968, art. 38 CPP 1968, art. 45 rap. la art. 42 CPP 1968, dispun:
I) Neinceperea urmaririi penale fata de UDREA ELENA GABRIELA - ministru interimar al turismului, pentru comiterea infractiunilor de:
- abuz in serviciu contra intereselor publice, deoarece faptele nu exista;
- abuz in serviciu contra intereselor publice in forma calificata, deoarece faptele nu exista;
- instigare la infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor publice, intrucat fapta nu exista;
- neglijenta in serviciu, intrucat fapta nu exista;
- deturnare de fonduri, intrucat fapta nu exista;
- conflict de interese, intrucat fapta nu exista;
- prezentare de date inexacte Parlamentului, intrucat fapta nu exista;
- refuz nejustificat de a prezenta Parlamentului informatii si documente, intrucat nu sunt intrunite elementele constitutive ale acestei infractiuni.
II) Neinceperea urmaririi penale fata de angajatii Ministerului Turismului care au participat la derularea procedurilor de achizitie descrise la pct. B), pentru comiterea infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice, deoarece faptele nu exista.
III) Neinceperea urnaririi penale fata de G.N., S.M., C.P. si M.M., pentru comiterea infractiunii de uzurpare de calitati oficiale, deoarece fapta nu exista.
IV) Disjungerea cauzei privind aspectele descrise la pct. E) si declinarea competentei de solutionare a acesteia in favoarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in vederea efectuarii de cercetari sub aspectul comiterii infractiunii de modificare de date informatice, prevazuta de art. 48 din Legea nr. 161/2003.
V) Se stabilesc cheltuieli judiciare in cuantum de 550 lei, ce raman in sarcina statului.
VI) In baza art. 228 alin. (6) CPP 1968, solutia se comunica".
Extras din ordonanta:
"Analizand clauzele concrete ale contractelor, obiectivele vizate prin campaniile publicitare, continutul si mesajul transmise de clipurile ce urmau a fi difuzate, apar ca evidente motivele care au determinat invitarea la negocieri si ulterior incheierea contractelor cu cele doua canale de televiziune; ambele canale au fost selectate in functie de datele de audienta furnizate de E.M.A.M.S. (EMS), de nivelul de adresabilitate si aria de acoperire. Din aceasta perspectiva, promovarea campaniei publicitare pe cele doua canale poate fi apreciata ca o oportuna materializare a intentiei Ministerului Turismului de a promova potentialul turistic al Romaniei in plan international. (...)
Referitor la costurile contractelor, de retinut, ca o astfel de initiativa s-a desfasurat in premiera, neexistand deci o practica pe piata interna in domeniul respectiv; astfel, aceste cheltuieli nu pot fi considerate ca nejustificate, functionand in acest sens o prezumtie de oportunitate si de buna-credinta (...)
Singura indicatie referitoare la B.R.D. consta in aparitia pentru un interval de cateva secunde a siglei si denumirii acesteia, fara a fi insa oferite nici un fel de informatii - fie chiar si la nivel minim - asupra domeniului de activitate al B.R.D. ori a produselor si serviciilor furnizate de aceasta, aspect care in mod evident nu poate fi catalogat ca reclama comerciala in sensul celor anterior prezentate".
De acelasi procuror:
PORTAL JURISPRUDENTA RELEVANTA
-
C.C.R. 16 November 2023, 10:53
MOTIVAREA CCR PE CUMULUL PENSIEI CU SALARIUL – Decizia 521/2023: “Legea criticata conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare”
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 23 September 2022, 14:32
EXECUTAREA SILITA – Recursul in interesul legii, admis de ICCJ
-
RECHIZITORII 24 August 2022, 17:13
NOUL RECHIZITORIU DIN DOSARUL REVOLUTIEI – „Militarii l-au recunoscut pe Iliescu Ion ca fiind noul sef de stat si de guvern, noul comandant suprem al Fortelor Armate Romane”
-
HOTARARI CIVILE 22 August 2022, 11:13
TAXA JUDICIARA DE TIMBRU - Decizia ICCJ 71/2022
-
C.C.R. 11 August 2022, 18:08
REGIMUL JURIDIC AL CONTRAVENTIILOR - Decizia CCR 365/2022
-
CONTENCIOS 28 July 2022, 09:46
COMPETENTA INSTANTEI – Solutia Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 26 July 2022, 11:40
SOLUTIA DE CLASARE. Inalta Curte a lamurit problema
-
C.C.R. 21 July 2022, 14:16
STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI – Exceptie admisa la CCR
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 15 July 2022, 12:39
SPORURILE BUGETARILOR – Decizia ICCJ dupa sesizarea procurorului general
-
HOTARARI CIVILE 13 July 2022, 18:17
VOUCHERELE DE VACANTA. Apel respins
-
HOTARARI CIVILE 08 July 2022, 14:51
VARSTA DE PENSIONARE – Dezlegare de drept a Inaltei Curti
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 28 June 2022, 15:58
BANII MAGISTRATILOR – A fost admisa sesizarea Procurorului General
-
RECURSURI IN INTERESUL LEGII 24 June 2022, 11:33
CODUL DE PROCEDURA CIVILA – Recurs in interesul legii
-
C.C.R. 23 June 2022, 15:48
LEGEA PENTRU COMBATEREA EVAZIUNII - CCR a dat verdictul
-
HOTARARI CIVILE 22 June 2022, 13:03
LEGEA INSOLVENTEI – Dezlegare de drept a Inaltei Curti. Decizia
-
C.C.R. 17 June 2022, 11:22
PENSIILE SPECIALE – Decizia prin care CCR a declarat legea neconstitutionala
-
C.C.R. 03 December 2021, 20:57
ART. 88 CPP – Sesizare admisa de CCR: “Dispozitiile art. 88 alin. (2) lit. b) din Codul de procedura penala sunt constitutionale in masura in care...”
-
C.C.R. 04 November 2021, 13:24
DECIZIA CCR PE STAREA DE ALERTA – Hotararea Parlamentului nr.5/2020 este neconstitutionala
-
C.C.R. 27 October 2021, 10:19
OBIECTIA PRESEDINTELUI, ADMISA DE CCR – Modificarea art. 369 din Legea 286/2009 privind Codul penal
-
HOTARARI CIVILE 25 October 2021, 16:44
DEZLEGARE CHESTIUNE DE DREPT – Decizia ICCJ dupa sesizarea Tribunalului Bucuresti
-
C.C.R. 25 October 2021, 16:21
NECONSTITUTIONALITATE IN LEGEA POLITISTULUI – Decizie pe art. 583 alin. 4 teza I din Legea 360/2020 privind statutul politistului
-
C.C.R. 12 May 2021, 15:19
NECONSTITUTIONALITATE IN CPP – Motivarea Curtii Constitutionale privind sintagma „cu exceptia imprejurarilor care privesc existenta infractiunii” din art.52 alin.(3) din Codul de procedura penala
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate. Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii